Ženské nákupy se od těch mužských zásadně liší

Nakupování je procesem, kterému se nevyhýbají ženy ani muži. Je však pravdou, že každé lidské pohlaví k této činnosti přistupuje trochu jinak. Ženské nákupy se od těch mužských liší v několika zásadních věcech, o čemž Vás přesvědčíme v následujících řádcích.

Za všechno může fyziologie mozku

Zásadní rozdíly v rámci nakupování nejsou snad ani tak dány povahou konkrétních jedinců, jako spíše samotnou fyziologií mozku. Například ženy dokáží daleko efektivněji využívat obě dvě části mozku. Muži sice mají o 10 % větší kapacitu, na druhou stranu ženy disponují více nervovými zakončeními. Právě proto je ženské nakupování odlišné. Velice často je spojeno s využíváním emocionálních pocitů.

Ženské nákupy v praxi

V níže uvedených otázkách a odpovědích se zaměříme na konkrétní případy nakupování, ať už ženy pořizují produkty vhodné pro péči o pleť nebo jiné. Dozvíte se hlavní srovnání mezi mužskými a ženskými nákupy.

Jak ovlivňují nakupování média?

Větší efekt mají primárně u mužů. Ženy se na média často zaměřují, ve výsledku jim však nedávají takovou váhu.

Jak dlouho trvá nakupování mužům a ženám?

Muži jsou v tomto směru více praktičtí. Vběhnou do obchodu a vezmou věc, kterou potřebují. Rychlé a efektivní řešení. Ženské nákupy jsou v tomto ohledu jiné. Ženy tráví v obchodě daleko více času.

Kdo věnuje více energie nakupování?

Jsou to jednoznačně ženy. Ty obvykle naplní nákupní košík více než muži. Zároveň jim nevadí obětovat drahocenný čas právě samotnému nakupování. Na rozdíl od mužů obvykle porovnávají konkrétní produkty.

Jakou roli hraje při nakupování impulsivnost?

Muži nakupují více logicky. U žen naopak převládají emoce, takže impulsivnost je jim celkem vlastní.

Kdo klade větší důraz na slevové akce?

Takové produktové nabídce se často podmaní ženské nákupy. Ženy přihlíží ke slevám a volí sortiment podle svého vkusu. Muži koukají na technické vlastnosti, ženy spíše na vizuální stránku. Vybíravější jsou také z pohledu výsledné vůně a vzhledu.